Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono savivaldybės administracija 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 188774594, Vasario 16-osios g. 27, LT-35185 Panevėžys
Tel. (8 45) 58 29 46, faks. (8 45) 58 29 75, el. p. savivaldybe@panrs.lt




 Naujienų prenumerata



 

LSA valdyboje – apie investicinius projektus, miškų valdymo pertvarką, Mokinio krepšelį

 

Vakar, vasario 14 dieną, Vilniuje Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) valdybos nariai, tarp kurių – ir Panevėžio rajono savivaldybės meras Povilas Žagunis, svarstė savivaldybių finansinių galimybių dalyvauti įgyvendinant investicinius projektus, savivaldybių funkcijų žemės ūkio srityje, valstybinių miškų valdymo pertvarkos bei Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo klausimus.

Merai aptarė būdus, kaip užtikrinti didesnes savivaldybių galimybes įgyvendinti investicijų projektus, finansuojamus Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), Valstybės investicijų programos, Europos Sąjungos fondų investicijų ir kitų tarptautinių paramos Lietuvai programų lėšomis.

Nutarta prašyti Vyriausybės papildyti KPPP lėšų naudojimo tvarkos aprašą ir leisti apmokėti už darbus, kurie atlikti pagal viešojo bei privataus sektorių partnerystės projektus, paskolų administravimo išlaidoms padengti, paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, skirtomis vietinės reikšmės keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti.

Prašoma objekto vertę viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektams rengti ir įgyvendinti sumažinti nuo 25 mln. eurų (mažiausios projektų vertės) iki 2,5 mln. eurų projektų vertės bei supaprastinti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles. Šios taisyklės taikomos tik didesnės nei 5 mln. eurų vertės projektams įgyvendinti, todėl varžo savivaldybių galimybes lanksčiau įgyvendinti mažesnės vertės projektus, tarp jų – ir vietinės reikšmės kelių plėtros darbus.

Valdyba taip pat nusprendė pritarti Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) pasiūlymui keisti Geodezijos ir kartografijos įstatymą numatant dalį geodezijos ir kartografijos darbų – savivaldybių erdvinių duomenų rinkinio tvarkymą – priskirti prie valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų. Numatoma kurti Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinę sistemą.

Savivaldybės, vykdydamos topografinių planų erdvinių duomenų rinkinių sudarymo ir tvarkymo darbus, kartu tvarko ir inžinerinių tinklų planų informaciją, ir šie darbai kartais dubliuojami. ŽŪM siūlo savivaldybėms pavesti tvarkyti tik jų valdomų žemės paviršiaus objektų, kitų asmenų valdomų pastatų ir inžinerinių tinklų įvadų erdvinius duomenis, o inžinerinių tinklų, valstybinės reikšmės kelių ir geležinkelių infrastruktūros erdvinius duomenis pavesti tvarkyti šiuos objektus valdančioms institucijoms.

Savivaldybių erdvinių duomenų rinkinio tvarkymą priskyrus valstybės deleguotoms funkcijoms, valdyba prašo apskaičiuoti ir skirti šiai funkcijai įgyvendinti pakankamą finansavimą.

Valdybos nariai diskutavo ir apie Aplinkos ministerijos siūlomą valstybinių miškų valdymo pertvarką naikinant urėdijas ir steigiant vieną centralizuotą įmonę.

Nutarta siūlyti Vyriausybei ir Seimui vykdant reformą optimizuoti miškų urėdijų skaičių išsaugant savivaldybėse pelningai dirbančių miškų urėdijų ūkinį savarankiškumą ir siekiant, kad būtų įgyvendintos Vyriausybės programoje deklaruotos nuostatos dėl darnios miškų politikos.

LSA valdyba taip pat priėmė nutarimą siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai (ŠMM), atsižvelgiant į socialinius, ekonominius bei demografinius pokyčius, inicijuoti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos bei Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių pakeitimus suteikiant daugiau galių ir pasitikėjimo mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms.

Toks nutarimas priimtas po to, kai savivaldybės gavo ŠMM raginimą 2017 metų savivaldybių biudžetuose numatyti mokymui lėšų tiek, kiek trūksta iki sumos, nustatytos vidutiniam mokinių skaičiui atitinkamos programos klasėje pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką.

LSA valdyba pabrėžė, jog tokį raginimą vertina kaip savivaldybių savarankiškumo ribojimą, nes savivaldybės biudžeto sudarymas ir tvirtinimas yra išimtinė savivaldybės kompetencija.

 


 

Parengta pagal LSA informaciją
 
 

Siųsti draugui
Paskutinis atnaujinimas: 2017-02-15 11:01:20
Spausdinimo versija
Twitter MySpace LinkedIn Facebook

Jūsų komentaras

Vardas:
El. pašto adresas:
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam

komentarų nėra
Atgal