Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono savivaldybės administracija
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 188774594, Vasario 16-osios g. 27, LT-35185 Panevėžys
Tel. (8 45) 58 29 46, faks. (8 45) 58 29 75, el. p. savivaldybe@panrs.lt

Naujienų prenumerata

Dalykinė-pažintinė kelionė į Lenkijos Respubliką

2018 m.  gegužės 9–11 d. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos darbuotojai kartu su Savivaldbės tarybos nariu Algimantu Birbilu vyko į dalykinę-pažintinę kelionę po Lenkijos Respubliką. Kelionė prasidėjo Lenkijos mieste Suvalkuose, aplankant socialinę įstaigą „Kalina“, kurioje susipažinome su įstaigos veiklos pobūdžiu, pabendravome su įstaigos darbuotojais, klientais ir gyventojais, apžiūrėjome įstaigos patalpas ir pasisėmėme geros, praktinėje veikloje pritaikomos patirties, informacijos, uždavėme rūpimus klausimus. Dalykinį susitikimą vainikavo įspūdžių aptarimas kartu vaišinantis kava. Kelionę tęsėme vykstant į Lenkijos Respublikos sostinę – Varšuvą. Ekskursijos pėsčiomis po Varšuvos senamiestį metu grožėjomės Karalių pilimi, kurioje 1791 m. pasirašyta pirmoji Konstitucija Europoje, aplankėme žymiausias senamiesčio vietas: Pilies aikštę, Senąją turgaus aikštę su Undinėlės skulptūra, gynybinius senamiesčio įtvirtinimus, Barbakaną, Šv. Kryžiaus bažnyčią, apžiūrėjome Karalių rūmus, taip susipažindami su architektūrine Varšuvos senamiesčio istorija. Po ekskursijos pėsčiomis nakvynei keliavome į Krokuvą.

Antrasis dalykinis susitikimas vyko Krokuvos miesto dienos centre pagyvenusiems ir neįgaliems asmenims, kur taip pat susipažinome su įstaigos veikla, teikiamomis paslaugomis, pabendravome su įstaigos darbuotojais, taip pasidalydami gerąja patirtimi socialinio darbo srityje. Kelionę tęsėme Krokuvos senamiestyje, aplankant Vavelio rūmus, iš kurių buvo valdoma didžiulė Lietuvos ir Lenkijos valstybė. Aplankėme Vavelio katedrą, kurioje palaidoti Lietuvos ir Lenkijos valdovai tokie kaip Jogaila, Žygimantas Augustas, Steponas Batoras, jų šeimos nariai, daugybė abiejų šalių istorijai nusipelniusių istorinių asmenybių. Katedroje užkopėme į katedros bokštą ir pasigrožėjome pačiu didžiausiu varpu Lenkijoje „Žygimantu“. Palikę Vavelio kalvą, ekskursiją tęsėme Jogailos universitete, kur susipažinome su universiteto tradicijomis, istorija, apžiūrėjome istorinio universiteto muziejaus eksponatus. Pasivaikščiojimo po senąją Lenkijos sostinę pėsčiomis metu aplankėme vieną didžiausių Europoje Turgaus aikštę, kurioje apie šiuolaikiško meno būtį istoriniame mieste primena skulptūra „Surištas Erosas“, apžiūrėjome Adomo Mickevičiaus paminklą, kuris yra laikomas Lenkijos nepriklausomybės simboliu. Sulaukę sutemos, grožėjomės naktiniu Krokuvos senamiesčio vaizdu, alsuojančiu istorijos ir šiuolaikiško gyvenimo dvasia.

Trečios dienos rytą išvykome iš Krokuvos link Panevėžio. Kelionės metu Panevėžio rajono savivaldybės tarybos narys Algimantas Birbilas pasakojo apie naminių bičių auginimo ypatumus, dalijosi savo patirtimi auginant bites, pasakojo apie bičių medaus naudą žmogaus sveikatai. Kelionės metu tarpusavyje dalijomės kelionės įspūdžiais, įžvalgomis ir lūkesčiais dar kartą aplankyti Lenkijos Respubliką, aptarinėjome dalykinių susitikimų metu įgytą patirtį ir gautą informaciją, lyginome Lietuvos ir Lenkijos socialinių įstaigų veiklas.

Visos kelionės metu vyravo energinga, gera nuotaika, kurią palaikėme dainuodami lietuvių liaudies dainas, prisimindami visų seniai pamirštas lietuviškas dainas ir aptardami senovės lietuvių tradicijas. Kelionėje istoriniais faktais ir pasakojimais apie Jogailą bei jo Lietuvos ir Lenkijos valstybės valdymą bei istorinius pasiekimus dalijosi ne tik kelionės gidas, bet ir Savivaldybės tarybos narys A. Birbilas. Nors kelionė dėl kaitinančio karščio ir ilgo atstumo buvo varginanti, esame labai laimingi, kad turėjome tokią nuostabią galimybę aplankyti Lenkijos Respubliką, susipažinti su Lenkijoje veikiančiomis socialinėmis įstaigomis ir jų paslaugų teikimo principais, galėjome įgauti neįkainojamos patirties, kurią galėsime panaudoti darbinėje veikloje. Kelionė leido ne tik susipažinti su matomais vaizdais ir lankomais objektais, tačiau ir tvirtinti socialinių darbuotojų tarpusavio ryšius, užmegzti naujas pažintis ir pažinti savo kolegas, dalytis darbine patirtimi. Už suorganizuotą kelionę norime padėkoti Panevėžio rajono savivaldybės merui Povilui Žaguniui, Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriui Eugenijui Lunskiui, taip pat dėkojame Savivaldybės tarybos nariui Algimantui Birbilui už lydėjimą kelionėje, istorines įžvalgas, praktiškus patarimus ir saldžias dovanėles. Tikimės, kad ši dalykinė praktinė išvyka nebus paskutinė ir galėsime pažinti kitų šalių socialinio darbo patirtį.

Parengė Smilgių seniūnijos socialinė darbuotoja Viktorija Čeponytė

Siųsti draugui
Paskutinis atnaujinimas: 2018-05-16 15:35:42
Spausdinimo versija
Twitter MySpace LinkedIn Facebook

Jūsų komentaras

Vardas:
El. pašto adresas:
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje